De 5 ingrediënten van uitmuntend klantcontact

Goed klantcontact is meer dan alleen het adequaat reageren op vragen en klachten. Hoe zorg je voor een uitmuntende klantbeleving? Als je van klanten ambassadeurs wil maken, heb je deze vijf ingrediënten nodig. Heb jij ze in huis?

Laat zien waarom je iets doet

Waarom bestaat jouw organisatie? Alleen als je zelf weet waarom en voor wie je iets doet, voelen je klanten dit ook en zullen ze zich eerder binden aan jouw organisatie. Intrinsiek gemotiveerde medewerkers kunnen deze passie aan je klanten overbrengen.

Toon oprechte interesse

Bouw aan klantvertrouwen. Toon oprechte interesse en geef je klanten het gevoel dat je ze daadwerkelijk betrekt bij jouw organisatie.

Wees transparant

Laat zien dat je niets te verbergen hebt. Door een kijkje in de keuken te geven, voelen klanten zich verbonden met je organisatie, de diensten die je verleent en de service die je verstrekt. Deel je prestaties en bedank je klanten voor hun vertrouwen.

Durf fouten toe te geven

Fouten maken is menselijk. Durf ze dan ook toe te geven. Door je soms kwetsbaar op te stellen, toon je juist je kracht. Je laat zien dat je je klanten serieus neemt en leert van je fouten. Hierdoor creëer je geloofwaardigheid en vertrouwen bij je klanten.

Blijf innoveren

Stil zitten is uit den boze. Kijk constant naar verbeterpunten in klantcontact en omarm nieuwe technieken en tools om het beste uit je organisatie, je kennis én je klanten te halen.

Benieuwd naar concrete verbeterkansen voor jouw organisatie?

Neem contact met ons op!

Nieuwsgierig? En meer over dit onderwerp lezen?

Lees het vorige artikel hier

Previous
Previous

Benchmarken in klantcontact: Vergelijk – Open ogen – Maak sterker

Next
Next

Dublin als inspiratiebron